Dne 15. března byla v Indii vyhlášena karanténa. Trvat bude nejméně měsíc, tedy do 15. dubna. Lidé by se měli zdržovat pouze doma a své obydlí mají dovoleno opouštět pouze za účelem zajištění základních potřeb. Všechny obchody, firmy a instituce s výjimkou obchodů s potravinami a lékáren musely zavřít své provozovny.
My jsme díky využití softwaru, který nám umožňuje pracovat online z domova, jako jedna z mála firem v Indii z našeho oboru svou činnost přerušit nemuseli.
Navíc má MBA Consulting India byznys rozložen na dvě části. První je čistě finanční a jedná se o vymáhání pohledávek s provizí. Druhá je ryze komerční, kdy pro naše klienty zajišťujeme předávání informací jejich zákazníkům pomocí telemarketingu.
Indická vláda na celou neočekávanou situaci zareagovala velmi správně a nabídla možnost odložení splátek. Této nabídky využilo i mnoho dřívějších dlužníků. A to i za cenu, že jim bude navýšena jistina. To však mělo za následek snížení efektivity vymáhání.
Naše komerční část však jede na plné obrátky a v dubnu díky výše zmíněnému online řešení očekáváme zisk nových klientů.
Pokud bych to měl shrnout v číslech, v březnu jsme dosáhli 97 % plánu. A již v této chvíli máme na duben pokryto 80 % plánovaného výnosu. V případě dubnového růstu segmentu komerčního využití call centra věříme, že původní plán překročíme. Jediné, s čím budeme muset počítat, je skutečnost, že nám klienti budou platit s dvouměsíčním zpožděním.
Díky našemu online řešení a posílení komerčního využití call centra předpokládáme, že se nám podaří tuto těžkou dobu přečkat bez červených čísel.
Marián Mokoš ředitel MBA Consulting India